Derfor går du ikke ned i vekt etter fylte 50

CLA Pluss øker forbrenningen

Lei av fett du ikke blir kvitt?

Du har kanskje opplevd det selv, vekten som sakte men sikkert kryper oppover uten noen åpenbar grunn. Det kan være bukser som føles litt for stramme, skjørt som ikke glir så lett over hoftene som de en gang gjorde, eller at det tyter ut litt ekstra under BH-stroppene – alle tydelige indikatorer på at du har lagt på deg. 

Ekstrakilo som sitter bom fast

Disse tilleggskiloene har sneket seg på uten forvarsel, og ser nå ut til å være nesten umulig å riste av seg. Det å gå ned i vekt kan føles som å klatre opp Mount Everest uten utstyr, spesielt etter fylte 50. Det er trist men sant, økende alder krever mer innsats for å bevare en stabil vekt. Årsakene til dette er mange, inkludert endringer i hormonbalansen, kosthold, fysisk aktivitet og søvnmønster.  Du kan imidlertid bistå kroppen din med å forbedre fettforbrenningen for optimal funksjon, selv med endrede hormonnivåer. 

Mindre muskler gir lavere forbrenning

Vitenskapelige studier viser at mange kvinner går opp i vekt når de kommer i overgangsalderen, og at det kan være vanskelig å holde seg innenfor sunne vektgrenser i denne livsfasen. En primær årsak til at du går opp i vekt når du blir eldre er at nedgang i muskelmasse reduserer forbrenningen din. Dette fenomenet påvirker både menn og kvinner, men det er mer fremtredende hos kvinner og for oss går prosessen dessverre raskere.

Når du kommer i overgangsalderen synker østrogennivået, noe som fører til tap av muskelmasse. Mindre muskelmasse betyr lavere forbrenning, fordi muskler bruker mye energi. At muskelmassen blir mindre, betyr ikke nødvendigvis at kiloene renner på over natta, men du legger mest sannsynlig på deg selv om trener og spiser som før. 

Hormoner gjør at fettet forflytter seg

Hormonelle endringer gjør at fettet lagres rundt magen.

Forskning viser at midjemålene til norske kvinner vokser, med en merkbar oppsving når alderen øker. Denne tendensen er spesielt tydelig blant kvinner mellom 40 og 59 år.

Når kvinner går inn i overgangsalderen, avtar produksjonen av østrogen. Dette hormonet påvirker hvor fettet lagres i kroppen, og når nivåene synker, blir fett mer sannsynlig lagret rundt midjen i stedet for hoftene og lårene.  

Kilder: Hel­se­un­der­sø­kel­sen i Nord-Trøn­de­lag (HUNT), ut­ført ved NTNU og Scandinavian Journal of Public Health (2020)

Det anbefalte målet for kvinner er under 80 cm rundt midjen, har du mere øker risikoen for flere sykdommer. Dessverre går det ikke an å punktslanke magen ved for eksempel kun å fokusere på sit-ups. Det som teller er generell forbrenning. 

Slik brenner du fett i overgangsalderen

Det smarteste du kan gjøre for å gå ned i vekt etter du har nådd overgangsalderen, handler altså om å påvirke forbrenning og muskelbygging. For regnestykket er enkelt, forbrenner du mer energi enn du bruker, vil du bli lettere. 

De kjedelige, gamle rådene om sunn livsstil, gjelder fortsatt. Spis litt mindre og litt sunnere. Beveg deg mer. Bygg muskler, særlig de store gruppene. Disse forbrenner mer energi, også når du hviler. 

For å få maksimal effekt ut av selv små livsstilsendringer bør du få i deg CLA. CLA eller tistelolje, hjelper kroppen med å brenne fett og bygge muskler

Vanlige slankeprodukter og kurer diskriminerer ikke mellom fett og muskler under vekttap. CLA skiller seg ut ved å stimulere fettforbrenning og øke muskelmasse. Det bidrar til å bruke lagret fett som energi for musklene og forhindrer ny fettlagring. Balansen mellom fett og muskler blir altså bedre. 

Forbrenner opptil 10 ganger mer

CLA er sannsynligvis verdens mest dokumenterte slankeprodukt. Det har vært gjort utallige studier på CLA og dens effekt på forbrenning og muskelbygging. 

En studie publisert i Journal of Nutrition viser for eksempel at CLA kan øke muskelmassen samtidig som fettmassen reduseres. En annen studie publisert i International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders viser at CLA kan øke fettforbrenningenDet er også gjort studier som viser at CLA kan bidra til å redusere fettmassen samtidig som muskelmassen opprettholdes eller økes.

Studier har vist at CLA øker forbrenningen opptil 5-10 ganger i forhold til den normale forbrenning.

Sammen med grønn te, blir dette ekstra kraftfullt. Grønn te inneholder flere aktive stoffer som kan bidra til vekttap og fettforbrenning. I tillegg er grønn te en sterk antioksidant som har en kraftig effekt på immunforsvaret ditt. 

 

CLA bidrar til å opprettholde forbrenning og muskelmasse.

Ikke gi opp før du har prøvd dette

Er du lei av å kjempe en tilsynelatende endeløs kamp mot de sta, ekstra kiloene? Ikke gi opp før du har prøvd CLA +. Denne spesielle blandingen av CLA og Grønn te er innkapslet på en slik måte at virkestoffene får maksimal effekt.

Denne kombinasjonen kan bidra til å øke fettforbrenningen, forbedre fettfordelingen og øke muskelmassen. Tenk deg selv sterkere, slankere og mer energisk. Med vårt kosttilskudd kan du gi kroppen din den hjelpen den trenger for å gå ned i vekt og fremme en sunnere kroppsammensetning. 

Det handler ikke bare om utseendet, men også om helsen og hvordan du føler deg. Husk, du fortjener å føle deg bra i din egen kropp. Hvorfor vente? Begynn din reise mot et sunnere jeg med Grønn Te og CLA i dag!

Ja takk! Jeg ønsker å prøve CLA+ GRATIS* i 30 dager!
Skriv inn ditt telefonnummer:
Du blir sendt videre til et bestillingsskjema, forhåndsutfylt med informasjon knyttet til ditt telefonnummer. Du bestiller ingenting ved å gå videre.

Vi har gleden av å invitere deg til å teste CLA+ Gratis i 30 dager. *Du betaler kun 79,- for registrering og porto, og det foreligger ingen kjøpsforpliktelser eller bindingstid. For at du skal være helt trygg på å bestille din prøvepakke, tilbyr vi selvfølgelig 14 dager ubetinget angrerett!
Skriv inn ditt telefonnummer: